پنجره آبی... همیشه ولی تنها

در گستره ‌ادبیات وموضوعات مهمی دیگر

پنجره آبی... همیشه ولی تنها

در گستره ‌ادبیات وموضوعات مهمی دیگر

صور خیال

لطفاٌرباعیات فوق را مطالعه کنید و درمو رد آن نظر خودرا با من شریک سازید!                             

یارب بگشای برمن از رزق دری

بی منت مخلوق رسان ما حضری

از باده چنان مست نگه دار مرا

کز بی خبری نباشدم درد سری

رباع فوق از کیست؟ (                 ) شما می توانید که دانش خودرا آزمایش کـــــــــــــنید.

دریاب که از روح جدا خواهی رفت       ***   در پرده اسرار خدا خواهی رفت

خوش باش ندانی زکجا آمدی  ***      می نوش ندانی به کجا خواهی رفت

من ترک همه کردم و ترک می نی

ازجمله گریز پاشدم از وی نی

آیا که بود آنکه من مسلمان گردم

پس ترک می مغانه کردن هی هی

انسان زمانی بی غیرت می شود که راحت بودن را نسبت به آزاد بودن ترجیع می دهد! 

 

اگر غم چو آتش دود بودی 

جهان تاریک بودی جاویدانه

درین دنیا سراسر گر بگردی

خردمندی نیابی شادمانه

حا لا شما در مورد این ابیات نظر دهید و حتس بزنید که از کدام شاعر دری زبان آسیا است؟ 

تا چشم زدیم آفتاب آمد ورفت  

یک روز حیات مثل خواب آمد ورفت  

شاگرد به درس استادش گویا  

بی دفتر وخامه و کتاب آمد ورفت 

*** 

گناه شاعران به از ثواب است 

سر شک تلخشان به از شراب است 

به بزم سینه ُ  آنان شتابید  

که  دود آه شان به از کباب است

***

نظرات 2 + ارسال نظر
الناز دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:11 ب.ظ

سلام دوست عزیز . وقت به خیر.

از وبلاگ خیلی خوبتون تشکر می کنم.. من هم برای اینکه سهم کوچکی در قدرتمند کردن و زیباتر شدن وبلاگ شما داشته باشم به شما توصیه می کنم سرچ باکس این موتور جستجوگر قدرتمند را که قادر به جستجو به همه زبانها است به سایت خود اضافه کنید. خیلی سرچ باکس هاش خوشکله . راهنمای کامل هم به زبان فارسی داره. نمونه و کد این سرچ باکس را می توانید در سایت اصلی موتور جستجوگر ببینید. در صفحه دریافت کد می توانید بر روی Persian Help کلیک کنید و راهنمای فارسی آنرا ببینید.

http://www.glseek.com/meta_search_box.html صفحه در یافت کد

http://www.glseek.com/fa-searchbox.html صفحه راهنمای فارسی

http://www.glseek.com صفحه اصلی موتور جستجوگر

علی دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:13 ب.ظ http://tiz.blogsky.com

دریاب که از روح جدا خواهی رفت *** در پرده اسرار خدا خواهی رفت

خوش باش ندانی زکجا آمدی *** می نوش ندانی به کجا خواهی رفت

اولی رو نمی دونم... ولی این یکی باید مال خیام باشه، نه؟!

علی دلت ازدل من آگا ه است
هر یک سخنت سرود دردو آه است
سلام من را نیز قبول فرمایید
رباعی دومی دقیقاْ از شاعر گران ما یه خیام نیشابوری است ولی تلاش کن تا اولی رانیز بفهمی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد