پنجره آبی... همیشه ولی تنها

در گستره ‌ادبیات وموضوعات مهمی دیگر

پنجره آبی... همیشه ولی تنها

در گستره ‌ادبیات وموضوعات مهمی دیگر

با من آشنا شوید!

من آنم که در پای خوگان نریزم                     مرین قیمتی لفظ درُ دری را

در باره من

واما بعد از دوسال...


اسم : هیبت اله

تخلص: رضا یی

سال تولد :7 اردیبهشت سال 1367

سن:23

محل تولد : ولایت بدخشان / افغانستان

سکونت فعلی : کارته انصاری سوم/ ناهیه هفتم /شهر مزارشریف / ولایت بلخ.

تحصیلات ابتدایی: از کلاس اول الی 12 را در مکتب لیسه عالی استاد عطا محمد نور به اتمام رسانیده ام و در سال 1384 در آزمون کانکور اشتراک ورزیده ام و موفقانه به دانشکده ژورنالیزم دانشگاه بلخ کامیاب گردیدم و دانشگاه را یک سال وچند ماه ای شد که در پایان رسانیده ام .

وظایف اضافی : کارمند رسمی شرکت ریدستار در نمایندگی حیرتان/ مزارشریف هستم

بهترین آرزو ی من : صلح سراسری در جهان ومخصوصآ جهان اسلام ، کامیابی ملت فارس وبهروزی و سعادت همیشگی مردم خراسان زمین و بلاخره صلح بر همه گان.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:11 ب.ظ http://tiz.blogsky.com

سلام.
مردم فارس و فهمیدم ولی منظورت از خراسان زمین چی بود؟

سلام خودرا نیز نثار هر قدم شما می کنم.
برادر عزیز و هوشمند همانگونه هم می فهمند که کشور که امروزه افغانستانش می نامند به اسم ها ی متعددی یادشده است . که از اسمهای قدیمی آن در زمان فرمان روای عباسیان مشهور بوده است که می توان از نام آور نامدار آن زمان ابو مسلم خراسانی که به اسم خود واژه خراسان را اضافه نموده بود ذکر کنم .
و به مفهم دیگر چون در سابق هم این مٌخصوصاْ ماورالنهر را به نام آریانا یا خراسان می گفتنند و دلین آن نیز این بوده است که کشور ما در شرق یعنی جای خورشید برآمد موقیعت دارد وبه زبان ما و شما خورشید همان آفتاب است .
وسلام
ممنون شما...
رضایی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد